top of page

Ev Yapımı Fındıklı Çikolata Kreması


Fındiklı Çikolata Kreması,Nutella yada siz ne demek isterseniz.Ben Nutella,Oreo gibi markaları kutsallaştırmayı sevmiyorum aslında.Krema etiketine anlasılabilir olsun diye nutella yazsamda logo bile aklımda yer etmemiş ki harflerin renklerini yanlış yazmışım :) Daha dogrusu sevmeme nedenim; içinde bir sürü katkı malzemesi ve sağlıksız yağlar varken gönlüm el vermiyor yemeyide,almayıda.Almak tercih meselesi ama Sarelle markası genelde bizim tercihimiz oluyor.Belkide bitter çikolatayı ailece daha çok sevdiğimizdendir.Diğer çikolata kremaları bana fazlaca şekerli geliyor.En sonunda kendim sekerinide ayarlayayım diyip evde cikolata kreması yaptım.Hatta yaptım yaptım hediye ettim.Sizin elinizden çıkan bir hediyeyi kim sevmez ki.Hele de konu çikolataysa :)

Başka arkadaşlarımın farklı yöntemlerle yaptıkları kremalarda mevcut ama benim aklım ganaj olarak kullandığım cikolata karısımına gidince birde yanına fındık pralin ekleyince olabileceğini düşündüm.Tahmin ettiğim gibide oldu.Kavrulmus fındık kokusu ve tadı,bitter ayarında çikolata tadı,şekeri damak zevkimize göre ayarlanmış pürüzsüz bir krema.İçerisine katılan kakaodan dolayı icerisindeki kakao oranıda artıyor tabi.Bitter sevmiyorsanız isterseniz bol sütlü bir çikolata kullanın.Kakao cikolata oranını oynarak sizde dilediiğiniz gibi bir krema elde edebilirsiniz aslında.Benim ölcülerimle 1 orta boy kavanoz krema elde ediyorsunuz.

Fındıklı Çikolata Kreması

Malzemeler:

75 gr fındık

80 gr pudra şekeri

120 gr sütlü yada bitter çikolata

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1/2 bardak kakao

3/4 su bardağı kaynar su

Fındıkları bir tavaya alın,pudra şekerini üstüne serpiştirin.Bir kaç dakika sonra pudra şekeri eriyecek,karamel rengini alacak.Fındıklar ise kavrulacak,renk değiştirecek.Karıştırarak yanmasını önleyin.Bu haldeyken yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye fındık krokanı boşaltın.Soğumaya alın.

Çikolatayı benmari usulü yada mikrodalgada eritin.Zeytinyağı ekleyin.

Ayrı bir kapta kakao ve kaynamıs suyu birleştirin.Homojen kıvam alana kadar karıştırın.Sonra çikolata karışımıyla birleştirin.Biraz kıvamlı bir hal alması gerekiyor.Sonrasında buzdolabına alın ve soğutun.

Fındıklar soğuyunca birbirinden ayırıp kırarak rondoya alın.Yaklaşık 10 dakika boyunca çalıştırın.Başta hic bir değişiklik olmuyor gibi gelebilir ama kendi yağı cıkıp,kremalaşıncaya kadar işlemi devam ettirin.Sonucta akıskan bir hal alacak.

Fındığın kıvamını yakaladıysanız çikolata karışımınıda ekleyin ve rondoyu tekrar çalıştırın.Fındık krokan olduğu için başta çıt çıt şeker sesi gelecektir.O ses kaybolana kadar rondoyu 5 dakika kadar daha çalıştırın.En sonunda şeker miktarına bakın.Dilerseniz pudra şekeri ilave edebilirsiniz.Pudra şekerinide karıstırınca kavanozunuza kremayı aktarın.Oda sıcaklıgında muhafaza edin.Bir müddet sonra kendi kıvamını bulacaktır.Dolaba koyarsanız daha katı bir kıvam elde edersiniz.


bottom of page