top of page

Süt Reçelli Pikan Pay


28 Agustos 2015 tarihli yayındır.

Görüntüsüyle cok güzel yorumlar aldıgım bu pay tarifini daha fazla bekletmeyeyim dedim.Çünkü yarın aldıgım sipariş için biraz yogun calısmam gerekecek.Ancak pazar aksamı ki onada fırsat bulabilirsem yazabilirim.En güzeli bu işi ertelememek ve sizler icin bugün fazladan mesai yapmak. Bu payı ne zamandır yapmak istiyordum.Ne zamandır dedigim 2-3 ay kadar.Cevizleri alıyorum sadece yiyip,pay yapmadan bitiriyorum.Çünkü ceviz sever biri olarak normal cevizdende cok sevdim.Hafif kavrulmus etkisi ve lezzeti bunda etkili oldu.En son aldıgım fazlaca pikan ceviziyle artık yapmalıyım dedim ve basına cok sükür gectim.

Pay hamurları biraz beni korkutur.Asla sıcaklatıp,tereyagının erimesine izin vermemen gerekiyor.Haaa! Yaptın bitti koca payı pişirmeden hamurun olmus olmamıslıgını anlayamıyorsun.Biraz risk aldım denebilir bu asamada.Tereyag bazlı yada soguk su ile yapılan hamurlardan farklı olarak yogurt kattım. Evet! Yabancı sitede geçen sour cream yani eksi krema ile yapılan pay hamurunu yogurtlu yaptım.Başta olur mu olmaz mı cok tereddütteydim ama piştikten sonra kesinlikle favori hamurum oldu.Acarken ki yumusaklıgını daha önce hic birinde görmemiştim.Keserken resmen baklava kesiyormuscasına hısırtısını duyabilirsiniz.Kenarları kat kat olmus ve yerken sizi mest ediyor. Bunda hamuru aksamdan yapıp,sabah kullanmamda etkili olmustur diye düsünüyorum.Çünkü dinlenen hamur her zaman daha güzeldir.Eger aceleniz yoksa sizde lütfen bekletin. Orjinal tarif Simply Recipes ait. Hamurda dikkat etmeniz gerekenleri yapılıs asamasında yazdım.Linke tıklayıp yapım asamalarınada ulasabilirsiniz.Hamurun katları için alttaki resme basvurunuz.

Dolgu konusuna gelince alternatifleri malzeme kısmında yazdım.Ben akcaagac surubu ve süt receli kullandım.Tarife fazladan seker katmıstım ve sekeri normal tüketen insanlar olarak bize biraz tatlı geldi.Gercekten baklavaya döndü :) Eger seker seviyorsanız seker ilavesi yapabilirsiniz ama içerigindekiler zaten sekerli oldugu icin ekstradan katmanıza gerek yok,tarifi oldugu gibi yapın. Ordaki malzemelerden sadece birisi elinizde bulunuyorsa toplamda sıvı miktarını 1 cup olarak düsünün ve ona göre kullanın derim.Bende süt receli ve akcaagac surubunu buna göre yarı yarıya hesaplamıstım. Akcagac surubuna gelirsek bizim pekmezin tadına cok benzedigini söyleyebilirim.Buda yabancıların pekmezi kabul ediliyor ve faydaları pekmez gibi cok. Ayrıca pikan cevizi size uzak geliyorsa yada elinizde yoksa normal cevizde kullanabilirsiniz. Ben servis için mereng,süt receli ve pikan cevizi kullandım.Kalan yumurta beyazı ziyan olmasın diye yaptım.Normalde böyle bisey yapmam,o an ugrasasım varmıs demek ki.Mereng için ugrasmak istemezseniz sabah kahvaltıda yumurtanıza katın yada yemiyorsanız atın fakat o kısım benim önerdigim birsey degil tabi ki.Mutfakta hic bir seyi ziyan etmeyi sevmem.Ama cırpılmıs kremadan cok daha güzel oldugunu söyleyebilirim.Siz krema cırpabilir yada sekeri rahatsız etmezse krem santi cırpabilirsiniz. Eger yaparsanız lütfen geri dönüşler yapın ya resimle,ya mesajla yada yorumla.Çünkü cok sevdigim bu payı herkesin eksiksiz sekilde benim mest oldugum gibi yemesini istiyorum.Yaparsanız şimdiden afiyet olsun.

Pie Hamuru için:

1 cup un 1 yemek k toz seker 1/2 cup tereyag (115 gr,cok soguk,küp küp dogranmıs) 1/4 cup soguk yogurt (mümkün oldugunca susuz yerinden) 1/2 cay k tuz Tereyagını küp küp dograyıp 10-20 dakika buzlukta bekletin.Cok soguk olması gerekiyor. Un,seker,tuz bir kapta karıstırın. Soguk tereyagını katıp parmak uclarınızla yada eliniz sıcaksa catalın ucuyla una yedirin ve minik topaklar elde edin. (Cok fazla sıkarsanız parmaklarınızın ısısıyla tereyagını eritebilirsiniz.Bu pay hamurunda istemedigimiz bir olay.) Yogurdu katıp yumusak ama hafiften ele yapısan bir hamur elde edin.Cok fazla yogurmayın sadece toparlayın yeterli. (Yogurt eger sulu olursa hamurun kıvamını etkileyebilir,mümkün oldugunda susuz yerinden katın.Eger cok suluysa önce kagıt havluyla süzdürün.) Hafifce unladıgınız tezgahta yapıskanlıgı gidene kadar bir kac katlama yapıp hamuru strec filme sarın ve buzdolabına atın. En az yarım saat mümkünse 1 gece dolapta hamuru bekletin. Dinlenen hamuru dolaptan cıkarın ve unladıgınız tezgahta yumusacık olan hamuru kalıbından biraz daha büyük ve 0.5 mm kalınlıgında (ne kalın,ne ince) olacak sekilde acın.Hamuru acarken tezgaha yapısma problemi yasıyorsanız biraz daha unlayın. Kalıbınızı tereyag ile yaglayın.Hamuru ucundan baslayarak merdaneye sarın ve kalıbın üstüne acın ve icine yerleştirin.Kenarları eger cok fazla artıyorsa bıcakla kesin.Yoksa iceri dogru katlama yapın. Pay hamuru hazır olunca dolaba koyup,dolguyu hazırlayın.. Fırını 180 derecede ısıtmaya baslayın.

Dolgu için:

3 yumurta 1/2 cup akcagac surubu (veya pekmez) 1/2 cup süt receli (pekmez veya karamel sos) 4 yemek k tereyag (eritilmiş) 1/2 cay k tuz 2 cup pikan cevizi (yada normal ceviz)

Kenarı için:
1 yumurta sarısı 2 yemek süt Toz seker Öncelikle tereyagını eritin.Kenarda bekletin. Yumurtaları esmer sekerle birlikte bir kapta cırpıcıyla cırpın. Akcagac surubu ve süt recelini ilave edin. (Eger diger alternatifleri kullanacaksanız onları ilave edin) Eritilmiş tereyag ve tuzuda katıp homojen olana kadar karıstırın. 1 cup pikan cevizini iri halde elinizle kırıp dolguya katın. Dolapta bekleyen hamurun icine dolguyu bosaltın.Cevizler yukarı cıkabilir dert etmeyin.Normal. Kalan bütün cevizleride payın üzerine daire seklinde dizin.Üzeri için yumurta sarısı ve sütü cırpıp pay hamurunun kenarlarına sürün.Toz sekeride kenarlara serpiştirip fırına verin. 30 dakika boyunca pişirdikten sonra üstü hafiften kızaracak.Bu asamada üstünü alüminyum folyoyla kapatıp 40-50 dakika daha pişiriyoruz.Dolgu kısmında sallanma olmayana kadar pişirin. Soguduktan sonra servis yapın. Mereng yapacaklar ise yumurta beyazını iyice köpürttükten sonra 4 yemek k toz sekerini kasık kasık yavasca katsın.Toz seker eriyince mereng işlemi tamamdır.Parmak uclarınızla dokundugunuzda pürüzsüz olması gerekiyor.Dilimlerin üstüne 1 tatlı kasıgı mereng koyup,1 tatlı k süt receli döküp,pikan cevizi kondurabilirsiniz.


bottom of page