top of page

Mocha Muffin


Muffin diyince aklınıza ne geliyor yada yerken aradığınız nedir bilmiyorum ama benim aklıma aslında muffin diyince kremasız,büyük boyda lezzetli pofuduk,nemli tek porsiyonluk kekler geliyor.Krema elbette severim ama mini mini cupcakelerin üstüne kremayı daha çok yakıstırıyorum.Bu yüzden bu muffini yaparken çok ikilemde kaldım.Kremalı mı olsa mı ki? Keki nasıl olsa vs. Sonucunda da o an için doğaçlama birşey çıkardım.Aklımda başka şeyler dönerken kahve ve cikolata gibi harika bir ikiliyi kullanıp mochada karar kıldım.Siz kahve kremalı çikolatalı muffinde diyebilirsiniz ama ben kısa yoldan mocha dedim. Ne zamandır yapmak istediğim çikolatalı muffin tarifini uygulayıncada kremayı kahveli yaptım elbette.Kremalı olmasına rağmen kısa sürede ve kolayca bu mocha muffinleri elde edeceksiniz.

Çikolatalı kek olabildiğince nemli yapıda.Yapınca diğer yapığınız muffin tariflerine benzemediğini anlayacaksınız.Dilerseniz öncelikle keki çikolatalı bir surupla ıslatıp cikolata lezzetini ikiye katlayabilirsiniz.

Krema ise başka tariflerde kesinlikle yer vereceğim lezzette oldu.İçerisinde tereyağı var ama o bile ayrı bir güzellik katmıs.

Tarif orjinaline sizi yönlendireceğim,orada göreceksiniz.Tulip şeklindeki kagıtlarınız yoksa diye yapımı öneride olsun sizlere.Fırın kagıdını kareye yakın dikdörtgen şeklinde kesin.Kalıbınızın tabanıyla eş değer bardak tabanı bulun.Bardağı tezgaha ters çevirin ve fırın kagıdını ortalayarak tabanı kalıp gibi bastırarak kağıdın şekil almasını sağlayın.Daha sonra kalıbınıza bu kagıtları yerleştirin. (Yapılışı linkteki videoda mevcut.)

Çikolatalı Muffin tarifi Julian Angel sitesinden alıntıdır.(Yaklaşık 6-8 büyük boy muffin için)

Çikolatalı Muffin:

75 gr tereyağı (erimiş,ılımış)

130 gr un

35 gr kakao

1/2 cay k kabartma tozu

1 cay k karbonat

150 gr toz şeker

2 orta yumurta yada 1 büyük yumurta +1 yumurta sarısı

110 gr buttermilk yada sulu yoğurt

75 gr kaynar su

Buttermilk için 110 gr süte 1/2 limon suyu ekleyin ve karıstırıp 10 dakika bekleyin.Pütürcükler olusup kesilmiş görüntüsü oluşacaktır.

Fırını 160 dereceye ayarlayın.Kaplarınıza muffin kagıtlarınızı yerleştirin.

Kuru malzemeleri bir kaba eleyin.Diger malzemeleride ekleyip cırpıcı yardımıyla homojen görüntü aldığında karıstırmayı bırakın ve kagıtlara eşit şekilde dağıtın.Fırına verin.Yaklaşık 15-18 dakika sonunda kürdan testini geçerse soğumaya alınız.

Kahveli Krema:

1 paket krem şanti

1 bardak soğuk süt

2 tatlı k neskafe

3 yemek k oda sıcaklıgında tereyağ

Neskafeyi sütün icerisine karıstırın ve çözünmesini sağlayın.1 yemek k kahveli sütü yumusamıs tereyağına ekleyin ve karıstırın. (Eğer tereyağ erimeye başlarsa dolaba koyup daha sonra işleme devam edebilirsiniz.Amaç erimemiş ama kıvamlı,yumuşak tereyağını kremayla birleştirmek.)

Kalan kahveli sütü krem santi ile çırpın.Kıvam alınca 2 yemek k kadar tereyağına ilave edin ve daha sonra tereyağı karışımınıda kremaya ekleyin,birlikte çırpın.Eğer krema kıvamı koyu olursa azar azar süt ekleyin.Şekeri eksik gelirsede pudra şekeri ilave edebilirsiniz.

Kremayı sıkma torbasına alın ve sogumus olan muffinlerin üstünü dilediğiniz şekilde kremayla kaplayın.Üstüne kakao ve pirinç patlağı serpiştirdim ama siz tabiki de süslemede serbestsiniz.


bottom of page