top of page

Karamel Soslu Elmalı Baharatlı Pasta


Sonbahar tatları hep ilkbahar zamanına denk geldi ama tarcın severlere mevsim farketmez bence.Rulo pastadan sonra yine bir baharat olayına girişmiş olacagım.Ama bu sefer birde karamel işin içine giriyor ki en sevdigim kısım.Ben karameli çikolata yerine hafif tatlarla birleştirince yerken daha çok mutlu oluyorum.Çünkü karamel ve çikolata benim için iki ağır madde.Çok canım çekmedikçe yan yana getirmem.Ama kek ve krema zaten hafif olduğu için kahvaltıda bile yenebilecek bir pasta haline geldi.

Bu pastayı Yeni Yıl zamanında yapmıştım.O sıralar dersler fazlasıyla yoğunken bir fırsat bulup mutfaktan bu pastayı çıkartmıştım.Pasta tam dinlenemediği için dilimlerken krema kek katlarını kaydırmaya teşebbüs etsede sorun olmadı.Fotograflarıma güzellik katan mektubum ve yeni yıl hediyelerim tatlı arkadaşım Halyna'dan idi.İnstagramın Sincap'ı <3 Sayesinde İngilizce mektup yazmaya başladım seneler sonra.Teknoloji çağında yaşasak bile hala posta yolunu kullanmak kartpostal,mektup göndermek,küçük hediyelerle anı kutusu oluşturup baktıkça yüzümde tebessüm uyandırması hosuma gidiyor.Bu yeni yılda iyi ki hayatımda dediğim insanlardan.

Kekin tarifi Linda Lomelino'ya ait.Sizi hic yormayacak bir tarif.İşin aslı bu kolay tariften istediğim gibi bir kek ortaya çıkması beni şaşırttı.Yani hem nemli,hem yumusak.Kek katlarını dilediğiniz sekilde patlara ayırın.Ben 2 tane 18 cmlik kalıp kullandım.Ve kekleride 2'ye bölerek toplam 4 pat elde ettim.Daha büyük bir kalıpta pişirirseniz 2 ye kesip kullanabilirsiniz.

Karamelden dolayı şeker miktarını azaltmakta fayda gördüm.Eğer çok tatlı sevmiyorsanız sizde tarife uyabilirsiniz.

Orjinal tarifte ekşi krema ile yapılsada onun yerine kullanılabilecek en güzel malzeme yoğurt.

Krema olarak peynir kreması tercih ettiğim hem kolay hemde hafif kremalardan biridir.Peynir sevmiyorsanız sıvı krema yada krem şantide kullanabilirsiniz.

Karamel sos yapımı zor sanılır ama ilk asamayı atlattıktan sonra oldukça kolay bir tariftir aslında.Eğer yapım aşaması görmek isterseniz Gökçe'nin blogundaki Karamel Sos tarifinden faydalanabilirsiniz.Kendisi oldukça güzel anlatmış.

Pastanın üstündeki renkli elmaları yapmak zorunda değilsiniz.Süs olarak kullanmak isterseniz,kendimi yormuyum derseniz küçük boydaki elmaları pişirmedende pastanın üstüne dizebilirsiniz.Yine kuru agac dallarını kullanmakta size kalmıs bir mesele.Ben sap kısmından dalları tek tek gecirdim.

Baharatlı Kek için:

225 gr un

1 cay k karbonat

1/2 cay k kabartma tozu

1/2 cay k tuz

1/2 cay k öğütülmüş kakule

1 cay k tarcın

200 gr toz şeker

125 ml sıvıyag

1 büyük yumurta + 1 yumurta sarısı

75 ml hafif sulu yogurt

Fırını 175* derecede ısıtmaya başlayın.

Un,baharatlar,şeker,tuz,kabartma tozu,karbonat bir kaba eleyin,karıstırın.

Yumurta,yogurt,sıvıyag ayrı bir kapa birleştirip cırpın.

Kuru ve sıvıları birleştirip homojen olana kadar karıstırın.Eğer katı bi hamur elde ederseniz cok az yogurt suyundan yada süt ilave edebilirsiniz.Kıvamı klasik kek kıvamında koyu ama akıskan olmalı.

Kek hamurunu 2 tane 18 cmlik kalıplara eşit sekilde paylastırın.Yaklasık 35-40 dakika pişirin.Piştiğini anlamak için kürdan testi yapabilirsiniz.Fırından alıp,sogumaya bırakın.

Peynirli Krema için:

!Pastayı tamamen kaplamak isterseniz 1 paket krem santi ve 1 bardak soguk süt kullanın!

200 gr beyaz krem peynir

1/2 paket sıvı krema

1/2 paket krem santi

1/2 bardak soguk süt

Soğuk sıvı kremayı krem şanti ile cırpın.Soğuk sütü ve krem peyniride ilave edip homojen olana kadar çırpın.

Karamel Sos için:

1 cup şeker

1/2 cup krema

90 gr tereyag

Karamel yaparken bu tarife göre daha çok şekerle yaparsanız daha koyu kıvamlı karamel,daha fazla krema ekleyerek yaparsanız daha akıskan bir karamel elde edersiniz.Tereyag ise yumusak kıvam alması,sosu kadifeleştirmesi için vardır.

Yapımı için Gökçe'nin bloguna demiştim :) Buyrun ..

Kırmızı Elma Kompostosu için:

4 küçük soyulmus elma

bir tutam kırmızı gıda boyası

4 yemek k toz şeker

Su

Kuru agaç dalları

Soyduğunuz elmaları kararmadan tencereye koyun ve elmaların üsü kapanacak şekilde su ile doldurun.Gıda boyasını ilave edip karısıtırın.Şekeri serpiştirip ocağa alınız.Elmalar renklenip yumusayıncaya kadar pişirin.Soğumaya alın.

Soguduktan sonra silerek temizlediğiniz dalları boyutuna göre ayarlayıp elmanın sap kısmına saplayarak tabana dogru ittirin.

Montaj için:

Soguduktan sonra keki patlarına ayırın.Servis edeceginiz tabagın tabanına veya pasta altlıgına inceden kremadan yayın.İlk kek patını koyun ve peynir kremasından üstüne yayın.Devamında da kek patları bitene kadar krema-kat seklinde üst üste dizin.Ben yarı sıvanmıs halde yani naked görüntüyü sevdigim için kremayı ince sekilde kenarlarını sıvadım.Siz tamamen kaplamak istiyorsanız ilk ince sıvasını yaptıktan sonra 10 dakika dolapta dinlendirip 2. sıvasını yapınız.

Soguyan karameli pastanın kenarlarından akıtarak üstünü tamamen kaplayın.Eğer karameliniz iyice soguksa ve koyu kıvamlıysa cok az bi sürede mikrodalgada yumusatabilirsiniz.Ama çok sıcak olmayacak.Yoksa kremayı eritir ve pastanın üstünden akar gider.

Ardından soğuyan kırmızı elmaları pastanın üzerine dizin.Dilerseniz file fıstık yada ceviz parcalarıylada süsleyebilirsiniz.Pastayı 2-3 saat dinlendirin ve servis yapın.


bottom of page