top of page

Rokforlu Armutlu Ispanak Salatası

Blog yazılarına kaldıgım yerden devam ediyorum ama bu sürec hayli yavaş ilerliyor.Bilgisayar başına oturmak çok zor geliyor yada resimleri ve tarifleri yeniden düzenlemek ugras istedigi icin bir takım erinmeler var.İnstagramdan paylasım yapması daha kolay oluyor.Eski blogtaki tariflerle birlikte hepsini ne kadar bir sürede toparlarım bir fikrim yok işin aslı.Bu ara çok fazla mutfaga girmediğim ve üniversite hayatımın son dönem yoğunlugunda olacagım için biraz arsivden yararlansam iyi olacak gibi.

Karsınıza yeni bir salata tarifi ile geldim.Bana kalırsa salata begendiğin lezzetlerin bir araya getirilmiş halidir.O yüzden salatayı sıkıcı yada eglenceli hale getirmek sizin elinizde.Biraz yesillik,sevdiğiniz çeşit meyve yada et türü,damak tadınıza göre peynir çeşidi.Ekstra isterseniz kuruyemiş.Buna baglı olarakta yaptıgınız sosta salatanın lezzetini katlayan bir unsurdur.O yüzden salata diyip gecmeyin :) Rokfor peynirinin armut ve incirle olan uyumu herkesin tarifine bir sekilde girmiştir.Bende elimde rokfor peyniri olunca bu ikiliden mevsime uygun olan armutla birlikte denemek istedim.Rokfor peynirinin tatlı meyvelerle uyumunu zaten begendiğim için oldukca iyi geldi bana.Sadece salataya yaparken katacagınız peynirin yogunluguna dikkat eder o sekilde ilave ederseniz peynir salatası yemek zorunda kalmazsınız.Bu yüzden rokforun tadı yogun oldugu için ben kücük ve az sekilde üstüne serpiştirdim.Size sadece malzeme tarifi verecegim.Dolayısıyla miktarı ve ölcüsü size kalmıs.

Malzemeler:

Ispanak yaprakları (yada bulabiliyorsanız baby ıspanak)

Armut dilimleri

Pikan cevizi

Rokfor peyniri

Zeytinyağ,tuz,limon,karabiberle yaptıgı salata sosuna çok az hardal ve balı katın.

Bu sosu hazırlayıp rokfor peyniriyle birlikte kücük bir kavanoza koyup iyice sallayıp bir kenarda bekletin.

Yıkadıgınız ıspanak yapraklarını bir kac parcaya ayırıp salata kasenize döşeyin.Üstüne armut dilimlerini dizip salata sosuyla birleştirdiginiz rokfor peynirini dökün.Ufaladıgınız pikan cevizinide en üste serpiştirin.


bottom of page