top of page

Hellim Peynirli Narlı Kinoa Salatası


Yapacagım hala çok iş varken biraz mola vermek için iyi gelir düşüncesiyle bu harika salatanın tarifini yazıyım dedim.Hem yarın pazartesi belki diyete sağlam baslayanlarınız olursa tarifte işinize yarar,sizi motive eder :)

Her ne kadar salata kinoa salatası olsada benim için nardan ibaret olan bir salata.En önemli antioksidan ve her derde deva olan nar, tatlılarada cok yakıssada (özellikle bitter cikolata) bu tarifte saglık yönüyle karsınıza cıkacak.Buda benden saglıklı tarifleri cogaltmamı isteyenler için öneri olsun o zaman.

Kücükken narın cekirdeklerinden dolayı cok fazla hoslanmazdım hele ince beyaz zarı agzıma gelince dilimi burmuyor mu , deli olurdum.Ama gecen senelerde bolca yemeye basladım.Zaten her tanecigin tek tek dizilişi ve o muazzam görüntüsünden her gördügümde etkileniyorum.Böyle bir muhtesemliğin vücudunuza dokunmayacak bir faydası olamaz bence.

Eğer salatada nar eksişi,vişne ekşisi,limon sosu yada farklı soslar yerine asıl meyvenin kendisini ve suyunu şimdiye kadar kullanmadıysanız o salataya yazık olmus.Yine o hazır katkılı sosların kötü yanlarından ve saglıksızlıgından bahsedicem ama cokta üzerinize gelmek istemiyorum.Benim salatamı soracak olursanız önceden zeytinyag bile kullanmaz sebzelerin cig tadına bayılırdım.Zaten salata,yeşillik diyin benim agzım sulansın.O kadar cok seviyorum.Zamanla zeytinyagın faydalarını ögrendikce azda olsa katıyorum.Bende birde nar eksisi ve sos sorunsalı var ki her buldugum seyi katamıyorum öyle.Dogalsa ve gercekten kaliteli olduguna inanıyorsam azar azar katarım.Sonucta amacım yeşillik yemek,yagın ve sosların salatamın önüne gecmesine izin veremem.O yüzden en güzel yöntemim meyvelerle dogal sekilde lezzetlendirmek.Narda bu meyvelerden bir tanesi.İnanın nar taneleri kattıgım salata kadar lezzetli birsey yemedim.Bide cevizle uyumunu tatmak isterseniz bu salata size cok iyi gelecek.

Fazlaca konustum ama konu en sevdiklerim olunca anlatmasıda benim icin zevkli oluyor.Asıl madde olan Azteklerin ve Mayaların cokca tükettigi,en önemlisi gluten icermedigi icin vücutta şişlik olusturmadan tokluk duygusu uyandıran kinoa ,harika bir besin.Pahalı oldugunu ve evinizde her an bulunduramayacagınızı biliyorum.O yüzden kinoa elinizde yok diye vazgecmek yerine ince bulgurla tabule tarzı bir salata yapmanızı öneririm.Sonucta bu lezzet birleşiminden mahrum kalmanızı istemem.

Hellim peyniri elinizde yoksa baska bir peynir türünü kızartabilirsiniz.Mesela keçi peyniride saglıklı bir secenek olabilir.

Verecegim ölcüyle 2-3 kişilik salata elde edebilirsiniz.

Malzemeler:

1/2 bardak kinoa

1/2 bardak yeşil mercimek

1 avuc ceviz

8-10 nane yapragı

8-10 maydonoz yapragı

2 avuc roka yada eksimen

1 nar

Hellim peyniri

Tuz,biber

Zeytinyag

Limon suyu

Kİnoayı 1 bardak suyla birlikte iyice suyu cekene ve şişene kadar pişirin.Yesil mercimegi haslayın.Önce siyah suyu cıktıktan sonra tekrar kaynatın.Sogumaya alın.

Bu esnada nar tanelerini beyaz ince zarından dikkatlice ayırın.Cevizi bir tavada rengi dönene kadar kavurun.Sıcagı gidince kücük parcalara bölün.

Yeşillikleri yıkayıp,roka yada eksimeni ikiye kesin.Bir kapta yeşillikler,ceviz,nar,tuz,biber,zeytinyag,limon suyu birleştirin.

Kinoa ve yesil mercimek soguyunca ilave edin,karıstırın.

Hellim peynirini istediginiz miktarda dilimleyin ve yag koymadan kendi yagında bir tavada arkalı önlü kızartın.Altın rengini alınca tabaga koydugunuz salatanın üstüne sıcakken koyun.Üstüne nar ve ceviz parcaları serpiştirebilirsiniz.


bottom of page