top of page

Havuçlu Tarçınlı Kek


Merhaba! Yeni bloguma giren ilk yeni tarif bu.Diğerleri eski blogumundan gecirmeydi.Şuan henüz bir düzen olusturmus durumda değilim.Vakit buldukca eski-yeni tarifleri ekleyeceğim.Umarım yeni blogumdan ve bu düzenden memnun olmussunuzdur.Henüz yorum kısmını eklemede sıkıntılar yasasamda zamanla cözecegim.Siz bana iletişim bölümünden yazabilirsiniz bir sıkıntınız olursa.Elimden geldigince anında cevap vermeye calısıyorum sizlerin sorularına.

Havuclu Tarcınlı Kek.Sonbahar mevsiminin bas tacı.Her blogta,her defterde olan klasik bir tarif vardır biliyorum ama ben tarcın yüzünden bu keki cok seviyorum.Tarif CafeKakao'ya yani cok güzel kekler yapan Büsra'ya ait.Bu sayede sizlere kek yaparken püf noktaları nedir iletmiş olucam.

Her zaman söyledigim gibi yumurtaların oda sıcaklıgında olması gerekiyor.Gerekirse cok sıcak olmayan suda bekletebilir yada bir kapta kırdıgınız yumurtaları benmari usulü ılıyıncaya kadar cırpabilirsiniz.

Buttermilki yapmak icinde ılık bir süte ihtiyacınız olacak.Limon ekledikten sonra ise 10-15 dakika beklemeniz.Bu bozuk süt değil sadece kestirilmiş,kekin yapısı icin rolü olan bir sıvı.

Yumurta ve sekerin cırpılması cok önemli.Yaklasık 8-10 dakika.Krema kıvamına gelene kadar cırpıyoruz ki kekimizde bi o kadar kabarsın.

Buttermilk ve karbonat,kabartma tozu reaksiyonu sonucu kek daha iyi kabarıyor,nemli yapısı olustugu icin bu üçlüyü eksiltmemenizi yada degiştirmemenizi tavsiye ederim.

Zamanınız varsa unu,kabartma tozunu,karbonatı elemenizi tavsiye ederim.Eminim daha iyi sonuc verecektir.Benim zamanım yoktu,yapamadım.

Büsra fırın icin ön ısıtma yapmamıs.Bende yapmadım ve soguk fırına verdim.Bir sıkıntı yasamadım.Siz icinizden nasıl geliyorsa öyle yapın :)

Bardak olarak 240 ml olanlardan kullanın.Yada 1 cup ölcünüz varsa onu kullanın.

Malzemeler:

4 büyük yumurta

1,5 su bardagı seker

3/4 su bardagı sıvıyag

1 su bardagı süt + 1 yemek k limon suyu

1 paket vanilin

3.5-4 su bardagı un

1 paket kabartma tozu

1/2 cay k karbonat

1/4 cay k tuz

2 tatlı k tarçın

3 büyük havuc rendesi

1 su bardagı dövülmüş ceviz

Ilık süte 1 yemek k limon suyu katın.Yaklasık 10-15 dakika oda sıcaklıgında bekletin.

Yumurta ve sekeri krema kıvamına gelinceye kadar yaklasık 10 dakika cırpın.Sıvıyag,buttermilk,vanilin,tuz,tarcını ilave edin ve cırpıcıyla karıstırın.

Unu azar azar,kek hamurunun kıvamı ne koyu ne cıvık olacak sekle gelene kadar ilave edin.Topaklar gidinceye kadar karıstırmanız yeterli.

Yıkadıgınız havucları rendeleyip kagıt havluyla üstüne bastırıp suyunu alın.Cevizleri robotta cekin.İkisinide karısıma ekleyin.Homojen hal alınca kabartma tozu,karbonatı ilave edin.Kaybolunca karıstırmayı bırakabilirsiniz.

Kek kalıbını tereyag ile yaglayıp,etrafını güzelce unlayın.Hamuru esit yayılacak sekilde dökün ve 180* derecede pişirin.İyice kabarıp,fırından kokular gelmeye baslayınca kürdan testi yapmaya baslayın.Kuru cıkınca fırınan cıkarın ve sogumaya alın.(Benimki 40-45 dakika sürdü.)

Soguduktan sonra kalıbı ters cevirerek cıkartın,dilimleyin.Dilerseniz pudra sekeri serpip servis edebilirsiniz.Yada Büsra gibi karamel sos hazırlayıp dahada zenginleştirebilirsiniz.


bottom of page